Környezetvédelem, faültetés, ételmentés

2022. 03. 05., 9:35pm
A Föld Napja alkalmából a zöld megoldásokra és a tudatos választásokra hívta fel a figyelmet a kávézólánc.

 

A Starbucks Magyarország kiemelt célja a környezettudatosabb életmódra váltásnak és a fenntarthatóbb jövő kialakításnak ösztönzése.

A Magyarországon az AmRest által üzemeltetett kávézólánc tavaly számos olyan kezdeményezés mellé állt, amelyekkel együttműködve, közösen hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő kialakításához. Az idei évben a tervek szerint tovább bővíti a környezettudatosságot támogató aktivitások listáját.

A Starbucks Magyarország 2021. május óta a Munch ételmentő platformon keresztüljárul hozzá az élelmiszerpazarlás elleni harchoz. A hazai fejlesztésű felületen keresztül, számos hazai településen, több száz szálloda, vendéglátóhely, étterem, bolt és pékség értékesíti kedvezményesen a nap végéig el nem adott, de jó minőségű élelmiszereit. A két vállalkozás együttműködésének köszönhetően az elmúlt évben jelentős mennyiségű élelmiszert sikerült megmenteni.

Az élelmiszerpazarlás elleni harc mellett a Starbucks Magyarország a hazai zöld területek növelése érdekében is konkrét lépéseket tesz. Tavaly szeptemberében indult kezdeményezése során országszerte húsz forintot számolt fel minden egyszer használatos műanyag, illetve papírpohár árára, amelyet faültetés céljára adományozott a Közösségi Erdőkért Alapítványnak (MyForest). Alegutóbbi faültetésen a Starbucks önkéntesei is részt vettek, amelyet a Nógrád megyei Szarvasgedén szerveztek meg, és több mint húszezer facsemetét ültettek el a lelkes résztvevők.

A Starbucks kávézók továbbá, egyre több fenntartható és újrahasznosított alapanyagot használnak. A papírból készült szívószálak mellett tavaly megérkeztek a bármely értékesített ételhez választható, nyírfából és természetes viaszból készült evőeszközök is. A fa evőeszközök lebomló anyagokból készülnek és teljes egészében újrahasznosíthatóak. A cég annak érdekében, hogy vendégeit a környezetbarát megoldások előtérbe helyezésére ösztönözze, kávézóiban továbbra is 160 Ft kedvezménytbiztosít azok számára, akik italukat saját termoszukba, circularcupba vagy reusablecupba kérik. A kávézólánc tavaly vezette be a fenntarthatóság jegyében készült Circular Cup-ot üzleteibe, amely környezetbarát alternatívaként kelti új életre az egyszer használatos poharakat. Minden egyes, a Starbucksra jellemző kialakítással érkező pohár, amelyet a brit Circular & Co. cég a Starbucks számára készít, nagyjából hat darab eldobható papírpohárból készül.

A kávézólánc idén, a Föld Napja alkalmából vendégeit további kezdeményezéssel ösztönzi a zöld megoldások választására. Azok a Rewards tagok, akik a Wolt alkalmazáson keresztül rendeltek a kávézólánctól, egy promóciós kódot kaptak, amelyet felhasználva április 22 és 24 között rendelésükhöz reusablecup jár ajándékba. A kávézólánc üzleteiben a Rewards kártyával fizető vendégeket pedig vászontáskával lepte meg a vállalat. Ezáltal is ösztönözve őket arra, hogy csökkentsék a papír vagy műanyag zacskók használatát.

„A fenntarthatóság és a környezettudatosság az év minden napján kiemelten fontos számunkra, de a Föld Napja egy nagyszerű lehetőség arra, hogy kicsit megálljunk, és visszanézzünk, mennyi mindent tettünk a zöldebb jövő érdekében - mondta el Kerek Fanni a Starbucks magyarországi brandmanagere. – Természetesen a jövőben is kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy minél hatékonyabban tudjuk csökkenteni a környezeti terhelést.”